Zomaar een paar weken later - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van JeroenHodes - WaarBenJij.nu Zomaar een paar weken later - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van JeroenHodes - WaarBenJij.nu

Zomaar een paar weken later

Door: Jeroen

29 Augustus 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo/sawasdee krab/ moi,

Daar zijn we weer, het vorige verhaaltje was alweer een paar weken geleden geschreven zag ik net.. vlak voor het halfmoon festival op Ko Phangan.Tijd voor een kleine update..?! Misschien wel, inmiddels zitten we namelijk al op onze laatste bestemming van deze reis: Kuala Lumpur!

Zal even een beetje op een rijtje zetten wat we de afgelopen weken ongeveer hebben gedaan. Dit wordt een mooi partijtje graven in het geheugen...

Op Ko Phangan hebben 3 weken geleden het halfmoon festival meegemaakt. Een mooi feest, tussen de palmboompjes, tot de zon opkomt. Was heel vet! De volgende dag waren we een beetje lui. Dag daarna zijn we doorgereisd naar een zuidelijker gelegen, groter eiland: Ko Samui. Hier hebben we een aantal dagen ons vermaakt met snorkelen, roadtripjes maken op de scooter en op het strand liggen. Na Ko Samui zijn we in een iets te hard scheurende minivan naar de jungle gereden (Khao Sok National Park). Hier werden we heerlijk verwelkomt door 2 dikke kingsize bedden en springende apen op het dak. Voor de 2 dagen die daarop volgden, hadden we tocht door de jungle geboekt. ' S ochtend vroeg vertrokken we op een rivier in een long- tail bootje richting 20 drijvende hutjes waar we de komende nacht zouden slapen. Daar eenmaal gesetteld hebben we de dagen ingevuld met hiken door de jungle/ zwemmen/ cayakken en alles wat daarbij komt kijken. Ontzettend mooie dagen gehad. De volgende dag hebben we nog een tocht gemaakt op een olifant. Dit hadden we toch achteraf beter niet kunnen doen. Op een olifant rijden is best leuk, maar na een kwartiertje heb je het ook wel weer een beetje gezien...toch meer iets voor de extreem luie toerist.

Na de jungle was het tijd om voor het eerst een paar dagen te gaan golfsurfen (hoopten we..), op Phuket. Daar aangekomen kakten helaas de golfvoorspellingen behoorlijk in en viel dit plan een beetje in duigen. We hebben uiteindelijk 1 dag daar op het water ' gestaan' en geprobeerd onze beste golfsurfmoves eruit te gooien. Gelukkig komen er in Taiwan nog genoeg kansen deze helemaal te perfectioneren! Op Phuket zijn we verder nog een nacht wezen stappen in Patong. Wat hier gebeurt slaat echt alles.. er is 1 huuge uitgaansttraat waar werkelijk alles te vinden is, van gewone winkeltjes tot de go-go bars en alles wat daar tussen te vinden is. Het wordt al helemaal mooi wanneer je gewoon door de straat probeert te lopen maar je weg geblokkeerd wordt door letterlijk 6 mensen met hetzelfde bordje bordje in hun handen. Jawel, met z'n zessen tegelijk proberen ze je naar de beruchte Pingpongshows te lokken. Voor degenen die er niets meer van begrijpen: Google biedt altijd uitkomst. Verder hebben we op Phuket nog een dag gevuld met sightseeing en rondtoeren.

We hadden gehoord dat het allermooiste eiland van Thailand vlak naast Phuket lag. Dus vanaf Phuket hebben we de boot genomen naar 'Ko Phi- Phi'. De verhalen waren niet gelogen, Ko Phi- Phi is echt heeeel mooi.. de eerste dag hebben we hier gewoon wat rondgelopen, view points bezocht en eens even goed bekeken waar we precies waren. 'S avonds werd het rustige en kleine Ko Phi Phi toch even omgebouwd tot een goed party- oord. Op het strand waren overal vuurshows en verder was er vooral veel feest. We hadden het dan ook heel goed naar onze zin, totdat er op een moment heel veel raars gebeurde. Beide zijn we ontzettend oplettend op onze waardevolle eigendommen, maar we hebben het toch op een of andere rare manier gepresteerd om BEIDEN van een goede stapel contant te worden beroofd. 'Gelukkig' was dat dan wel het enige en zjn we niet een paspoort kwijt oid. Zelf raken we er steeds meer van overtuigd dat er wel wat raars in ons drinken moet zijn gegooid. Avond eindigde dus niet al te leuk helaas. De volgende dag viel helaas letterlijk en figuurlijk in het water, het regende de hele dag. Dit is trouwens de eerste keer dat ons zoiets gebeurde; het weer is alle dagen eigenlijk alleen maar heel goed geweest;D Op Ko Phi Phi zijn we verder nog een halve dag meegeweest met een boot voor een snorkeltoer.. super mooi.

Ko Phi- Phi was dan ook gelijk alweer de laatste bestemming die we in Thailand hebben aangedaan. Zuid- Thailand was super mooi, maar het was nu toch wel echt tijd voor.. Maleisie! Inmiddels zitten we daar nu ook alweer een week en is het met een paar dagen tijd om door te vliegen naar Taiwan (voor Wytse helaas niet). De tijd gaat echt opeens razendsnel. Maleise zal ik later nog even een stukje over schrijven, het is wel weer mooi geweest voor nu. Computertijd is ook voorbij zie ik net.

Ik spreek jullie !!!

Veel liefs,

Jeroen

• 30 Augustus 2015 - 14:17

Ben Van Der Zee:

Dank je wel,Jeroen.Fijn om te lezen hoe het je gaat.Tot de volgende keer.