Thailand: de eerste dagen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van JeroenHodes - WaarBenJij.nu Thailand: de eerste dagen - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van JeroenHodes - WaarBenJij.nu

Thailand: de eerste dagen

Door: Jeroen

08 Augustus 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Moiiii familie/vrienden,

Hier zitten we dan, op Ko Phagnan (een pokke - eind varen), een paar uurtjes voor het halfmoon festival:) Jullie zijn natuurlijk allemaal reuze benieuwd hoe we onze eerste dagen hebben beleefd , dus daarom even een korte impressie:

De reis naar Bangkok is helemaal prima verlopen, ik leef nog steeds. Het duurde alleen wel een beetje lang, kon natuurlijk voor geen meter slapen. Het was best een raar gevoel in het vliegtuig met geen idee van wat je allemaal precies te wachten staat en een halfjaar niet meer in Nederland te zijn. Zoals (de meesten van) jullie namelijk weten ben ik met met Mr Wytse eerst een dikke maand reizen door zuid Thailand en noord Maleisië en ga ik daarna nog 5 maand studeren in Kaohsiung, Taiwan.

In Bangkok hadden we een cheap hosteltje geboekt voor 2 nachten vlakbij de Kao San Rd, de backpackers-straat van Bangkok. Was leuk om anderhalve dag door Bangkok te toeren, een paar attracties te bekijken en te wennen aan het warme weer. Daarna vonden we het toch wel fijne om die drukke stad uit te zijn we met die minivan naar Hua Hin gereisd, een vrij rustig kustplaatstje op paar honderd km afstand van Bangkok. Daar zijn we bij een fijn guesthouse aan het strand terechtgekomen en konden we even bijkomen van de Bangkok-gekte op onze veranda met zeezicht. Vrij snel daarnaast onze eerste scooters gehuurd en wezen rondkarren. Was best even wennen, ze rijden namelijk links (meestal, is een soort regel) en voor zover wij weten zijn er ook niet echt verkeersregels. Het was in ieder geval heel relaxed om je eigen vervoer te hebben en niet te hoeven onderhandelen met taxi of tuk-tuk chauffeurs. En je ziet veeeeel meer als je zelf kan rondrijden. Hua Hin was fijn om 1/2 dagen te zijn, maar we wilden wel vrij snel naar de eilanden. Dus na 2 dagen Hua Hin zijn we doorgereisd naar Ko Phangan, de reis was lang (4u busrit, 4u met de 'snelboot'). Op dit eilandje hadden wel snel een goed resort gevonden met veel jongeren en een beachbar. We waren inmiddels best moe , hebben nog wat biertjes gedronken op het strand en daarna een goede nacht geslapen. Volgende dag weer scooter gehuurd, zijn we naar de andere kant van het eiland gereden om daar wat te snorkelen en op het strand te liggen. paar uur later weer terug naar resort en nu hier mentaal voorbereiden op de halfmoon party, het blijkt heeeeel vet te zijn ;D

Dit was 'm even voor nu. Er is zoveel nog te vertellen, en dat na amper 5 dagen ... We kunnen in ieder geval niet wachten op wat nog komen gaat! 10 aug gaan we met de boot naar Koh Samui, een eiland verderop. Daarna, rond 12/13 aug een paar dagen de jungle in (Khao Sok), daarna waarschijnlijk naar Phuket en de Phi Phi eilanden. Ergens rond de 23e de grens over naar Maleisië. We laten over een tijdje wel weer wat horen!

Veel liefs,

Jeroen en Wytse

moiii! (betekent schaamhaar in het Thais, kwamen we lachend achter...)